Siapa nak duit klik sini

Sunday 28 June 2009

Pertandingan Terbuka SEDAR Kali ke-2


Bergambar dengan Team lain




Pada 27/06/2009 yang lalu..,Satu kejohanan Paintball Terbuka SEDAR berlangsung di Padang Rasmi SMk Dato Sri Amar diraja,Muar,Johor..Penyertaan pasukan adalah sebanyak 20 Team.

Pasukan Ask_Core Unit menyertai kejohanan ini untuk mempertahankan kejuaraan ini yang dimenangi pada tahun lalu..
Gambar 3 Sekawan

Satu Pasukan

Seperti biasa perlawananan ditempuhi bagi meningkatkan kesefahaman,pengalaman dan kecekapan dalam semangat berpasukan..Pasukan Ask_Core Unit pada hari tersebut diwakili oleh:

Azmir:Right Backman(Captain)
Limbong:Right Frontman
Solehin:Midsman
Helmi:Left backman
Irfan:Left Backman(Pada hari pertama sahaja)
Syukri:Left Frontman

kami semua sebenarnya mencari segala jenis pertandingan paintball di daerah Muar untuk disertai..Jadi kami akan masuk pertandingan tersebut walaupun hadiah Utamanya ialah Stok sayur kobis selama setahun...Semua ini kami lakukan hanyalah kerana kami minat kami terhadap sukan Paintball ini..
Bersantai ketika menunggu giliran

Apa yang saya ingin katakan disini adalah mengenai format pertandingan tersebut dan peraturan yang disediakan untuk Player..

Untuk perhatian Tuan dan Puan.,Format pertandingan tersebut bukanlah mengikut format pertandingan Malaysian Paintball League.,mahupun MPOC..,dan bukanlah sejauh NPPL(US)..,tetapi lagi jauh beb...Undang2 Paintball Planet Pluto..Nak tahu mengapa aku berkata demikian..

Format asalnya ialah Capture the flag..

Tapi.,

1 orang:10 markah
Ambil Bendera:10 markah
Bendera sampai ke tempat sendiri:Tampah lagi 10 Markah
Pallet:Setiap orang diber 20 biji pallet..,Sape nak nak pallet lebih beli sendiri..,bagi tahupun last minute(walaupun rasa cam ni berat sebelah.,aku faham,Hal pallet ni ni x de hal la)

Peh.,Markah kat orang je dah sampai 50 markah..

kalau macam tu..,bukan main Capture the Flag..baik main against team atau team battle..

Lagi satu hal ialah mutu pengadilan...Aku tak cakap semua pengadil kat tournament ni bengong sal ada pengadil yang yang sememangnya berpengalaman dan aku pun respect dia..Tapi yang tak boleh bla pengadil yang baru ni..Ada ke patut palet splash leh kira dead..Tu memang tak boleh tahan..

TApi aku rasa tournament ni lah paling bermasalah yang aku sertai..Ha..

Ask_Core Unit Vs Sharp Shooter=Ask_Core Unit Won
Ask_Core Unit Vs Little Assasin=Ask_Core Unit Won
Ask_Core Unit vs KBM Crew=Ask_Core Unit Lost

Masa lawan dengan KBM Crew memang nampak jauh ketara..Kira Ask_Core Unit dengan KBM Crew memang jauh sekali standard daripada pasukan lain..Tapi sayang..,kami bertemu pada pusingan ke 3..main peluru hujan beb...

Ask_Core Unit:Anggaran 250-300 biji pallet digunakan pada perlawanan tersebut
KBM Crew:Anggaran 500 biji pallet digunakan pada perlawanan tersebut

Memang Ask_Core Unit kalah teruk pada perlawanan tersebut..Teammate Ask_Core Unit diserang bertubi-tubi..

Walaupun team aku kalah..,(Teruk lak tu).,terima kasih aku ucapkan kepada KBM Crew kerana berjaya memberi kesedaran kepada kami..hahah...


Gambar Ask_Core Unit Ketika Beraksi

Pasukan kami baru tersedar sesuatu setelah dikalah..

Apa Kesedarannya?


Biasanya kami akan mengatur strategi untuk menyerang lawan..,tapi kami tak pernah fikir untuk menghadkan pergerakan lawan...Tu kesedaran yang pertama.

Yang ke2..Kami biasanya menyertai pertandingan yang menghadkan penggunaan pallet setiap orang untuk sesuatu perlawanan..Tapi kali ini bebas..jadi..,Ketika diserang bertubi-tubi..Kitaorang tak pernah tahu nak buat apa dengan cara yang selamat untuk membalas serangan itu kerana kami pasti akan disingkirkan jika salah langkah..

Buat sesiapa yang ingin mengambil atau melihat koleksi gambar di pertandingan ini..,silalah anda layari laman web rasmi Ask_Core Unit di http://askcoreunit.webs.com/
Pastu check la kat photo gallery ...